Thuiswinkel B2B    

General Terms and Conditions ‘Thuiswinkel Zakelijk’ Trustmark Download

Table of contents:

Article 1 – Definitions

Article 2 - Trader’s identity

Article 3 - Applicability

Article 4 - The offer

Article 5 - The contract

Article 6 - The price

Article 7 - Compliance with the contract and extra guarantees

Article 8 - Delivery and execution

Article 9 - Extended transactions: duration, cancellation and extension

Article 10 - Payment

Article 11 - Liability

Article 12 - Retention of title

Article 13 - Complaints procedure

Article 14 - Disputes



Article 1 – Definitions

The following definitions are used in these general terms and conditions:

1. Day: a calendar day;

2. Digital content: data that are generated and supplied in a digital form;

3. Extended contract: a contract for the regular supply of goods, services and/or digital content during a specific period;

4. Durable data carrier: every medium - including e-mails - that enables the client or trader to store information that is addressed to him personally in a way that is tailored to the purpose for which the information is intended, and which facilitates the unaltered reproduction of the stored information;

5. Client: a natural or legal person who acts in exercising his profession or company;

6. Trader: a natural or legal person who offers clients products, (access to) digital content and/or services over distance;

7. Distance contract: a contract that is concluded between the trader and the client within the framework of an organised system for the distance sale of products, digital content and/or services, whereby use is made, exclusively or otherwise, of one or more distance communication techniquesup until the contract has been concluded;

8. In writing: in these general terms and conditions, in writing is taken to include communication by email and fax, provided that the identity of the sender and the integrity of the e-mail have been sufficiently established.

9. Distance communication technique: a system that can be used for concluding a contract, without requiring the client and the trader to be in the same location.

10. Website: The trader's webshop on which products and services are offered that can be purchased by clients.



Article 2 – Trader’s identity

Company name: Bakker Services en Solutions BV

Trading name: VDO-Webshop

Company address: Bakker Services en Solutions BV

Algemene Voorwaarden Thuiswinkel Zakelijk Download

Inhoudsopgave:

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - De prijs

Artikel 7 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

Artikel 8 - Levering en uitvoering

Artikel 9 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 10 - Betaling

Artikel 11 - Aansprakelijkheid

Artikel 12 - Eigendomsvoorbehoud

Artikel 13 - Klachtenregeling

Artikel 14 - Geschillen



Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Dag: kalenderdag;

2. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

3. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;

4. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de klant of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatiemogelijk maakt;

5. Klant: de natuurlijke- of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf;

6. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan klanten aanbiedt;

7. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de klant wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

8. Schriftelijk: Onder “schriftelijk" wordt in deze algemene voorwaarden ook communicatie per e-mail en fax verstaan, mits de identiteit van de afzender en de integriteit van de e-mail voldoende vaststaat.

9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat klant en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

10. Website: De webshop van ondernemer waarop producten en diensten worden aangeboden die door klanten kunnen worden afgenomen.



Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: Bakker Services en Solutions BV

Handelend onder namen: VDO-Webshop

Vestigingsadres:

Bakker Services en Solutions BV

Blauwhekken 1 E

4751 XD  Oud Gastel

The Netherlands

Telefoonnummer:+31 (0)85 0137980

Bereikbaarheid: Van maandag t/m vrijdag vanaf 10.00 uur tot 16.00 uur

E-mailadres: info@VDO-Webshop.nl

KvK-nummer: 24316755

Btw-nummer: NL809786849B02



Artikel 3 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en klant.

2. Indien klant in zijn opdracht, bevestiging of mededeling inhoudende aanvaarding bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in de algemene voorwaarden, zijn deze voor ondernemer slechts bindend, indien en voor zover deze door ondernemer uitdrukkelijk, schriftelijk zijn aanvaard.

3. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de klant beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de klant zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

4. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de klant ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de klant op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de klant langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

5. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het derde en vierde lid van overeenkomstige toepassing en kan de klant zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

6. Indien een bepaling in deze algemene voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele algemene voorwaarden aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling gestalte wordt gegeven.



Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud.

3. De inhoud van de website en het aanbod is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Ondernemer kan echter niet garanderen dat alle informatie op de website te allen tijde juist en volledig is. Alle prijzen, het aanbod en overige informatie op de website en in andere van ondernemer afkomstige materialen zijn dan ook onder voorbehoud van kennelijke programmeer- en typefouten.



Artikel 5 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de klant van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de klant het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de klant de overeenkomst ontbinden.

3. Indien een aanbod door de klant wordt aanvaard, heeft ondernemer het recht het aanbod binnen 3 werkdagen na ontvangst van de aanvaarding alsnog te herroepen. De ondernemer deelt zulk een herroeping onverwijld mee aan de klant.

4. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de klant elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

5. Indien blijkt dat bij de aanvaarding of op andere wijze aangaan van de overeenkomst door klant onjuiste gegevens zijn verstrekt, heeft ondernemer het recht om pas aan haar verplichting te voldoen nadat de juiste gegevens zijn ontvangen.

6. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de klant aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. De ondernemer die op grond van het onderzoek de aanvraag weigert of daaraan bijzondere voorwaarden verbindt, deelt dit zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 3 dagen na het sluiten van de overeenkomst, onder opgave van redenen, aan de klant mede.



Artikel 6 - De prijs

1. Alle op de website en in andere van ondernemer afkomstige materialen vermelde prijzen zijn exclusief btw (tenzij anders weergegeven) en tenzij op de website anders vermeld, exclusief andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Ondernemer heeft vanaf twee weken na het sluiten van de overeenkomst het recht de overeengekomen prijzen te wijzigen. De klant die niet akkoord gaat met de wijziging heeft het recht de overeenkomst op te zeggen zonder dat hem daarvoor enige kosten in rekening zullen worden gebracht door Ondernemer.

4. Eventuele bijkomende kosten, zoals bezorgkosten en betaalkosten worden op de website vermeld en in ieder geval in het bestelproces getoond.



Artikel 7 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

1. Ondernemer staat er voor in dat de producten, diensten en digitale inhoud voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

2. Indien het afgeleverde product, de geleverde dienst of digitale inhoud niet aan de overeenkomst beantwoordt (gebrekkig of defect wordt geleverd), dan dient de klant binnen uiterlijk 3 werkdagen nadat hij dit redelijkerwijs had kunnen ontdekken de ondernemer daarvan in kennis te stellen. Doet klant dit niet, dan kan hij geen aanspraak meer maken op enige vorm van herstel, vervanging, schadevergoeding en/of restitutie ter zake van dit gebrek.

3. Indien Ondernemer een klacht gegrond acht, worden na overleg met klant de relevante producten hersteld, vervangen of (deels)vergoed. Ondernemer kan daarbij klant doorverwijzen naar een fabrikant of leverancier

4. Indien klant op basis het in dit artikel gestelde retourneert, kan klant de producten retourneren. Indien er wordt overgegaan tot terugbetaling van reeds vooruitbetaalde bedragen, zal ondernemer deze bedragen binnen 30 dagen na ontvangst van de producten terugbetalen.

5. Het is mogelijk dat fabrikanten en/of leveranciers eigen garanties bieden. Deze garanties worden niet door ondernemer aangeboden. Indien ondernemer hiervoor kiest, kan hij wel bemiddelen bij het inroepen van deze garanties door klant.



Artikel 8 - Levering en uitvoering

1. Zodra de bestelling door ondernemer is ontvangen, stuurt ondernemer de producten met inachtneming van het in lid 3 van dit artikel gestelde, zo spoedig mogelijk toe.

2. Ondernemer is gerechtigd derden in te schakelen bij het uitvoeren van de verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst.

3. De levertermijn bedraagt in beginsel 30 dagen, tenzij op de website of bij het sluiten van de overeenkomst, duidelijk anders is weergegeven. De keuze van de vervoerder is voor ondernemer.

4. Indien ondernemer de producten niet binnen de overeengekomen termijn kan leveren, stelt hij klant daarvan in kennis met mededeling van de te verwachten nieuwe levertermijn. Klant heeft alsdan het recht om de overeenkomst te ontbinden en tevens recht op vergoeding van zijn schade als gevolg van de te late of niet levering tot ten hoogste één keer de aankoopsom indien de te late of niet levering te wijten is aan opzet of grove nalatigheid van ondernemer. De klant deelt de ondernemer onmiddellijk na diens mededeling van te late of niet levering mede of hij alsnog nakoming van de overeenkomst wil of deze wenst te ontbinden.

5. Indien niet uitdrukkelijk anders overeengekomen gaat het risico van de te leveren producten over op de klant zodra zij op het opgegeven afleveradres zijn geleverd. Als klant besluit de producten af te halen, gaat het risico over bij overdracht van de producten.

6. Indien klant of de door hem aangewezen derde op het overeengekomen levertijdstip niet op het afleveradres aanwezig is om de producten in ontvangst te nemen, is ondernemer gerechtigd de producten weer retour te nemen. Tegen extra kosten zal ondernemer de producten op een in overleg met de klant nader te bepalen ander tijdstip en/of andere dag opnieuw aan klant aanbieden. Indien levering onmogelijk blijkt, komt de betalingsverplichting niet te vervallen en worden eventuele extra kosten, ook voor het retour nemen, aan klant in rekening gebracht.

7. Indien het bestelde niet meer leverbaar is, zal ondernemer zich inspannen om een soortgelijk product van soortgelijke kwaliteit aan te bieden aan klant. Klant is dan gerechtigd de overeenkomst kosteloos te ontbinden.



Artikel 9 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

1. De klant kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen), digitale inhoud of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van twee maanden.

2. De klant kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen), digitale inhoud of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van twee maanden.

3. De klant kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten schriftelijk opzeggen.

Verlenging:

4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen), digitale inhoud of diensten, wordt stilzwijgend met eenzelfde duur verlengd als overeengekomen.

5. Genoemde opzegtermijnen zijn overeenkomstig van toepassing voor opzeggingen door ondernemer.



Artikel 10 - Betaling

1. Klant dient betalingen aan ondernemer volgens de in de bestelprocedure en eventueel op de website aangegeven betaalmethoden te voldoen. Ondernemer is vrij in de keuze van het aanbieden van betaalmethoden en deze kunnen ook van tijd tot tijd wijzigen. Tenzij anders overeengekomen geldt in geval van betaling na levering een betalingstermijn van 14 dagen, ingaand op de dag na levering.

2. Indien de klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze zonder dat daar een ingebrekestelling voor nodig is, van rechtswege direct in verzuim. Ondernemer heeft het recht om het verschuldigde bedrag te verhogen met de wettelijke rente en ondernemer is gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten en eventuele procesrechtelijke kosten in rekening te brengen en te verhalen op klant.



Artikel 11- Eigendomsvoorbehoud

1. Zolang klant geen volledige betaling voor het gehele overeengekomen bedrag heeft verricht, blijven alle geleverde goederen eigendom van Ondernemer.



Artikel 12- Aansprakelijkheid

1. Behoudens opzet of grove nalatigheid is de totale aansprakelijkheid van ondernemer jegens klant wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst, beperkt tot vergoeding van maximaal het bedrag van de voor die Overeenkomst bedongen prijs (inclusief btw). Indien er sprake is van een duurovereenkomst dan is de bedoelde aansprakelijkheid beperkt tot een vergoeding van het bedrag dat klant in de 3 maanden voorafgaand aan het schade brengende feit aan ondernemer was verschuldigd.

2. Aansprakelijkheid van ondernemer jegens klant voor indirecte schade, daaronder in ieder geval – maar uitdrukkelijk niet uitsluitend – begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verlies van gegevens en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.

3. De vorige leden zijn niet van toepassing voor schade die de klant heeft geleden in de doorverkoop door klant van de van de ondernemer gekochte producten aan consumenten, als gevolg van het feit dat deze laatsten jegens klant wegens een tekortkoming in die producten een of meer van zijn wettelijke rechten ter zake van die tekortkoming heeft uitgeoefend.

4. Voor zover nakoming niet reeds blijvend onmogelijk is, ontstaat de aansprakelijkheid van ondernemer jegens klant wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een overeenkomst slechts nadat klant ondernemer onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke heeft gesteld, stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming, en ondernemer ook na verloop van die termijn in de nakoming van haar verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat ondernemer in staat is adequaat te reageren.

5. Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat de klant de schade zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen, na het ontstaan daarvan schriftelijk bij ondernemer meldt.

6. In geval van overmacht is de ondernemer niet gehouden tot vergoeding van enige daardoor bij klant ontstane schade.



Artikel 13 - Klachtenregeling

1. Ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat klant de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.



Artikel 14 - Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

2. Mochten er geschillen naar aanleiding van de Overeenkomst ontstaan die niet minnelijk geschikt kunnen worden, dan zullen deze worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van het arrondissement waar ondernemer gevestigd is. Ondernemer en klant kunnen overeenkomen hun geschillen te beslechten bij wege van bindend advies of arbitrage.

The Netherlands

Telephone number: +31 (0)85 0137980

Access: From Monday to Friday from 10 a.m. to 4 p.m.

E-mailadres: info@VDO-Webshop.nl

Chamber of Commerce number: 24316755

VAT-number: NL809786849B02



Article 3 – Applicability

1. These general terms and conditions apply to every offer made by the trader and to every distance contract concluded between the trader and a client.

2. If, in his order, confirmation or statement regarding the acceptance of provisions or conditions, a client includes provisions or conditions that depart from or are not included in the general terms and conditions, these will only be binding for the trader if and insofar as they were explicitly accepted by the trader in writing.

3. The text of these general terms and conditions will be made available to a client before the contract is concluded. If this is not reasonably possible, the trader will indicate, before concluding the distance contract, how the general terms and conditions can be inspected at the trader’s and that upon request they will be sent to the client, free of charge, as soon as possible.

4. If the distance contract is concluded electronically, then, contrary to the previous clause and before the distance contract is concluded, the text of these general terms and conditions can be madeavailable to the client in such a way that the client can easily store them on a durable data carrier. If this is not reasonably possible, the trader will indicate, before the distance contract is concluded, where the general terms and conditions can be inspected electronically and that upon request they will be sent to the client, free of charge, electronically or in some other way.

5. In the event that, in addition to these general terms and conditions, specific product or service conditions also apply, the third and fourth clauses apply mutatis mutandis and in the event of conflicting clauses, the client can always invoke the applicable provision that is in his best interest.

6. If a provision in these general terms and conditions proves to be null and void, this will not affect the validity of the general terms and conditions in their entirety. In that case the parties will draw up (a) new replacement provision(s), which as far as possible do(es) justice to the purpose of the original provision.



Article 4 – The offer

1. If an offer has a limited period of validity or was made subject to conditions, this should be explicitly mentioned in the offer.

2. The offer provides a complete and accurate description of the products, digital content and/or services being offered. The description provides sufficient details to enable the client to assess the offer adequately. If the trader provides illustrations, these will be a true representation of the products, services and/or digital content being offered.

3. The content of the website and the offer will be compiled with the utmost care. Nevertheless, the trader cannot guarantee that all information on the website is at all times correct and complete. All prices, the offer and other information on the website and in other materials supplied by the trader are also subject to obvious programming errors and typing errors.



Article 5 – The contract

1. The contract is concluded at the moment that the client has conditions contained therein have been fulfilled.

2. If the client accepted the offer electronically, the trader immediately confirms receipt of acceptance of the offer electronically. As long as the trader has not confirmed the acceptance, the client may dissolve the contract.

3. If the client accepts the offer, the trader is entitled to nevertheless revoke the offer within 3 working days of its acceptance. The trader informs the client immediately of such a revocation.

4. If the contract is concluded electronically, the trader takes appropriate technical and organisational measures to secure the electronic transfer of data, and ensures a safe web environment. If the client is able to pay electronically, the trader will take appropriate security measures.

5. If it transpires that the client supplied incorrect details when accepting the contract, or concluding it in some other way, the trader has the right to fulfil the obligation only after the correct details have been supplied.

6. The trader can, within statutory frameworks, obtain information about whether the client can fulfil his payment obligations, and about all facts and factors that are important for the responsible conclusion of the distance contract. If the trader's investigation gives him good grounds for not concluding the contract, he is entitled to reject it or attach special conditions to its execution. A trader who rejects the contract or attaches special conditions to it will inform the client of this, stating his reasons, as soon as possible, though at the latest within 3 days after the contract was concluded.



Article 6 - The price

1. All prices mentioned on the website and other materials provided by the trader are exclusive of VAT (unless indicated otherwise) and unless stated otherwise on the website, exclusive of other government-imposed levies.

2. Contrary to what is stated in the previous clause, the trader can offer at variable prices products or services that are linked to fluctuations on the financial market and on which the trader has no influence. The offer must mention this effect of fluctuations and the fact that any prices mentioned are recommended prices.

3. The trader has the right to alter the agreed prices during two weeks after concluding a contract. A client who does not agree with the altered price has the right to cancel the contract without being charged any costs by the trader.

4. Any additional costs, such as delivery costs and payment costs, will be mentioned on the website and in any case displayed during the ordering process.



Article 7 - Compliance with the contract and extra guarantees

1. The trader ensures that the products, services and digital content fulfil the contract, the specifications mentioned in the offer, the reasonable requirements of soundness and/or usability and the statutory provisions and/or government regulations that exist on the date on which the contract is concluded.

2. If the product, service or digital content that is delivered does not fulfil the contract (is delivered faulty or defective), then the client should inform the trader of this fact within at the latest 3 working days in which he could reasonably have discovered this fact. A client who fails to do this has no further right to any form of repair, replacement, payment of damages and/or restitution in respect of this defect.

3. If the trader feels that a complaint is well-founded, after consulting the client, the relevant products will be repaired, replaced or (partially) reimbursed. The trader can also refer the client to a manufacturer or supplier.

4. If the client returns goods based on the provisions of this article, the trader will refund sums that were paid in advance within 30 days after receiving the returned products.

5. Manufacturers and/or suppliers may offer their own guarantees. The trader does not offer these guarantees. A trader who so chooses can mediate by invoking these guarantees on behalf of the client.



Article 8 – Delivery and execution

1. Once the trader has received an order, he sends the products as soon as possible, with due observance of the provision in clause 3 of this article.

2. The trader is entitled to engage third parties in executing the obligations arising from the contract.

3. The delivery period is, in principle, 30 days, unless clearly indicated otherwise on the website or when the contract is concluded. The trader chooses the carrier.

4. If the trader is unable to deliver the products within the agreed period, he contacts the client and informs him about the new expected date of delivery. At such a moment the client is entitled to cancel the contract and is also entitled to the reimbursement of his damage as a consequence of the delayed delivery or non-delivery up to at most the purchase price, if the delayed delivery or nondelivery is the result of intent or gross negligence on the part of the trader. Immediately after being informed about the delayed delivery or non-delivery, the client informs the trader whether he wants the contract to be fulfilled or cancelled.

5. If not explicitly agreed otherwise, the risk of the products being delivered passes to the client as soon as they have been delivered to the delivery address provided. If the client decides to collect the products, the risk is transferred upon transfer of the products.

6. If the client or a third party chosen by the client is not present at the delivery address at the agreed delivery time to take receipt of the products, the trader is entitled to take the products back. At extra costs, in consultation with the client, the trader will determine another time and/or day to offer the products to the client again. If delivery proves impossible, the payment obligation does not lapse and the client will be charged any extra costs, including the costs of return deliveries.

7. If ordered goods can no longer be supplied, the trader will make an effort to offer the client a similar product of a similar quality. In that case the client is entitled to cancel the contract free of charge.

Article 9 - Extended transactions: duration, cancellation and extension

Cancellation:

1. The client may at all times cancel a contract that was concluded for an unspecified period of time that applies to the regular supply of products (including electricity), digital content or services, subject to the agreed rules of cancellation and a two-month period of notice.

2. The client may at all times cancel a contract that was concluded for a specific period of time that applies to the regular supply of products (including electricity), digital content or services at the end of the specific period of time, subject to the agreed rules of cancellation and a two-month period of notice.

3. The client may cancel contracts referred to in the previous two clauses in writing.

Extension:

4. A contract that is concluded for a specific period of time that applies to the regular supply of products (including electricity), digital content or services will be tacitly renewed for the same period of time as originally agreed.

5. The said periods of notice apply mutatis mutandis to cancellations by the trader.



Article 10 - Payment

1. The client must pay the trader in accordance with the ordering procedures and, where applicable, using the methods indicated on the website. The trader is free to choose what methods of payment will be offered and may change these from time to time. Unless agreed otherwise, in the event of payment after delivery, a 14-day payment period applies, starting on the day of delivery.

2. A client who does not comply with his payment obligation(s) in good time is immediately in default by operation of the law, without requiring any notice of default. The trader is entitled to increase the sum payable by the statutory interest and the trader is entitled to collect from the client extrajudicialcollection costs he incurs and any costs of proceedings.



Article 11- Retention of title

1. As long as the client has not paid the agreed sum in full, all goods delivered remain the property of the trader.



Article 12 - Liability

1. Except in cases of intent or gross negligence, the full liability of the trader in respect of the client due to culpable failure to fulfil the contract is limited to the reimbursement of, at most, the price (including VAT) agreed in the contract. Where an extended contract is involved, the said liability is limited to reimbursement of the sum that the client owed the trader in the 3 months prior to the damage inflicted.

2. The trader’s liability in respect of the client for indirect damage, including in any case – but explicitly not limited to – consequential damage, loss of profit, loss of savings, loss of data and damage due to business interruption is precluded.

3. The previous clauses do not apply to damage that the client suffered when re-selling to consumers products purchased from the trader, as a consequence of the fact that the consumers exercised one or more of their statutory rights in respect of the client in relation to a shortcoming in those products.

4. Insofar as compliance has not already become permanently impossible, liability of the trader in respect of the client due to culpable shortcoming in fulfilling a contract arises only after the client has immediately and adequately declared the trader in default, in writing, thereby proposing a reasonable period for correcting the shortcoming, and the trader still fails to fulfil his obligations after that period has ended. The notice of default should contain as detailed a description as possible of the shortcoming, so that the trader can respond adequately.

5. The existence of any right to compensation for damage is always on the condition that the client reports the damage to the trader as soon as possible, though at the latest within 14 days after it arose.

6. In the event of force majeure the trader is not bound to reimburse any damage the client may suffer.



Article 13 - Complaints procedures

1. The trader has sufficiently well-publicised complaints procedures and deals with a complaint in accordance with those complaints procedures.

2. Complaints about executing a contract must have been reported to the trader, in full and providing a clear description, within a reasonable period of time after the client became aware of the defects.

3. Complaints submitted to the trader will be answered within a period of 14 days, starting from the date of receipt. If a complaint is expected to require a longer processing time, the trader will reply within the 14-day period, acknowledging receipt and indicating when the client can expect a more elaborate reply.



Article 14 - Disputes

1. Contracts between the trader and the client that are subject to these general terms and conditions are governed exclusively by Dutch law.

2. Disputes about a contract that cannot be settled amicably will be put before the competent court of the district in which the trader is located. The trader and the client can agree to settle their disputes by means of binding advice or arbitrage.